Inspiration

Bøger

Louise Klinge: Relationskompetent praksis

Relationskompetent praksis – i pædagogiske kontekster
242 sider
Udkommer d. 1/5 2025

Louise Klinge: Autonomi, kompetence, samhørighed

Autonomi, kompetence, samhørighed – Trivsel og udvikling i pædagogiske kontekster
290 sider

Louise Klinge og Tina Brandt: Pædagogens relationskompetence

Pædagogens relationskompetence – Kendetegn og betingelser
224 sider

Louise Klinge, Erik Sigsgaard og Mette Thor Jørgensen: Skole uden skældud

Skole uden skældud – hvorfor og hvordan
288 sider

Clarissa Corneliussen, Morten Kisendal Fabricius, Louise Klinge og Per Krull: Det gode skoleliv

Det gode skoleliv
288 sider

Videoer

Louise Klinges ph.d.-forsvar

Louise Klinge – vinder af Ph.d. Cup 2017

Artikler

  • Undervisning, samarbejde og folkeskolens organisering – i lyset af Salamancaerklæringen. Sunesen, M. S. K., og Klinge, L. Kognition & Pædagogik, marts 2024.
  • Engagerende didaktik i specialundervisningen. Klinge, L. Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift, 61. årgang nr. 1/2024.
  • Dynamics in the Teacher-pupil Relationship. Klinge, L. Unge Pædagoger nr. 2, 2021.
  • Udvikling af relationskompetence i læreruddannelsen. Klinge, L. KvaN nr. 111, september 2018.
  • Lærer uden skældud. Klinge, L. KvaN nr. 121, november 2021.
  • Den eksistentielle betydning af feedback. Klinge, L. KvaN nr. 105, september 2016.
  • Sådan fremmer læreren elevers engagement. Klinge, L. Kognition & Pædagogik nr. 110, 2018.
  • Ledelse med skolens formål i sigte. Klinge, L. Skolen i morgen – tidsskrift for skoleledelse nr. 2 Oktober 2016.
  • Lärar-elev-relationens betydelse och lärarens relationskompetens. Klinge, L. Venue, 6(1), 1–4. Linköpings Universitet.

Antologibidrag

  • Didaktik, der støtter psykologiske behov. Klinge, L. i Specialpædagogiske perspektiver. Sunesen, M. S. K., og Kirkegaard, P. O. (red.) 2024. Dafolo.
  • Motivation og projektbaseret læring. Klinge, L. i Projektbaseret Undervisning. Sunesen, M. S. K., og Andersen, P. (red.) 2023. Dafolo.
  • Ledelse uden skældud. Klinge, L. i Lærerens Pædagogiske Lederskab. Jensen, E., og Løw, O. (red.) 2022, Akademisk Forlag.
  • Børns perspektiver på relationen til deres lærere. Klinge, L. i Elevperspektiver. Sunesen, M. S. K., og Christoffersen, D. D. (red.) 2021. Klim.
  • Relationskompetence og klasseledelse. Klinge, L. i Undervisningskompetence. En grundbog til læreruddannelsen. Braad, K. B., og Jakobsen, B. (red.) 2020. Samfundslitteratur.
  • Læreres følelser og relationskompetence. Klinge, L. i Professionspsykologi. Dahl, K. K. B. (red.) 2021. Aarhus Universitetsforlag.
  • At ville og kunne bidrage til fællesskabet. Klinge., L. i Dannelse i alle fag. (2019) Danmarks Lærerforening og Dafolo.
  • Relationskompetence. Klinge, L. i Motivation i klasseledelse, relationer og didaktik. Rasmussen, T. N., og Søndberg, A. (red.) 2019. KvaN.
  • Relationskompetencen. Klinge, L. i Flere fantastiske forbindelser. Kristensen, R. (red.) 2019. Dafolo.
  • Fagpersoners relationskompetence. Klinge, L. i Mobning. Viden og værktøjer for fagfolk. (2017) Mary Fonden og Akademisk Forlag.
  • Elev-lærer-relationer i klassen. Klinge., L. i Inklusionsvejlederen. Alenkær, R. (red.) 2016. Dafolo.